Phil Spencer: Sony ile ortaklık, Oyun Endüstrisini Büyütmeyi Amaçlıyor

Weekly Famitsu’nun son sayısında, Microsoft’un Xbox bölüm başkanı Phil Spencer’ın, yaklaşan konsol kod adı Project Scarlett ve daha fazlası hakkında konuştuğu röportaj bulunuyordu.

Spencer, konsolun odağının oyunların görsel kalitesini arttırmaktan bahsetti. Ancak hepsi bu kadar değil. Mevcut ev konsollarındaki oyunlar, kare hızına ve gecikme sorunlarına bağlı olarak zaten harika görünmekle birlikte, orada oyun oynarken hissi ekranda gördüğünüzle tam olarak eşleşmiyor. Spencer konuşmasında, tam olarak bu eşleşmeme sorununu çözmek istediklerini belirtiyor

Bundan dolayı, Proje Scarlett sadece görsellere değil, aynı zamanda oyun oynarken alınan gerçeklik hissiyatına da dayanmaktadır. Bu, saf GPU gücünün üstüne CPU gücü, depolama ve bellek bant genişliğine odaklanmayı gerektirir.

Spencer, konsolun bir disk sürücüsü içerdiğini doğruladıktan sonra, Microsoft’un her zaman Scarlett için piyasaya çıkış tarihini 2020 olarak düşündüklerini belirtti. Xbox One X piyasada olduğundan ve 4K kapasitesine sahip olduğundan, şirket en kısa sürede yeni bir ev konsolu sunmaya gerek olmadığına karar verdi. Bunun üzerine, Spencer ayrıca Microsoft’un proje için gereken gücü uygun şekilde sağlayabildiğinden de emin olmak istedi.

“Project Scarlett” kod adının kökeni hakkında sorular yöneltilen Spencer, bir süre daha gizli tutmayı tercih ettiğini söyledi. Ancak cihazın isminin, o donanım ekibinin iyi bilinen bir üyesi tarafından seçildiğini belirtti.

Spencer ayrıca Sony ile olan ortaklığından da bahsetti ve bunun bir tanesi Azure kullanan bulut oyunlarından biri. Her iki şirketin odak noktası, oyun endüstrisinin sürekli büyümesi ve hem Sony hem de Microsoft’un yeteneklerini arttırması.

Ayrıca, iki şirket arasındaki ilişki hala erken aşamada olsa bile, bu fırsatı yakaladığı için çok mutlu olduğunu ekledi. Sony ve Microsoft yirmi yıl boyunca çeşitli şekillerde birlikte çalıştı, bu nedenle Spencer, Sony ile platform sahibi olarak çalışmanın şirketin dışındaki insanların düşünebileceği kadar garip olmadığını açıklıyor. Örneğin, Minecraft birkaç yıldır PlayStation platformlarında bulunuyor ve bu büyük bir başarı.

Spencer, taraftarların gelecekte yavaş yavaş serbest bırakıldıkça daha fazla bilgi için sabırsızlanabileceğini belirtti.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here