Konsollarla ilgilenenlerin yakından bildiği bir terim olan teraflops, teknik terimlere fazla girmeden açıklayacak olursak konsolun ortalama olarak gücünü belirleyen bir parametre. Bu parametreyi tam olarak bir RAM değerine ya da çekirdek sayısına eşit gibi düşünmeden, genel olarak bir sistemin sahip olduğu toplam güç olarak düşünürsek daha açıklayıcı olacaktır.
Küçük bir örnek vermek gerekirsek PS4 Pro 4.2 Teraflops değerine sahip. Bu değeri bilgisayar olarak düşünecek olursak son nesil ortalama bir i5 işlemcili yeterli RAM sağlanmış GTX1060’lı bir sistem olarak düşünebiliriz. Aşağıda ise mevcut konsolların sahip olduğu değerleri görebilirsiniz.
Peki bu değerler PS5 için neden bir şey ifade etmeyecek?
Yeni nesil için, PS5 ve Xbox Scarlett, APU’ların (Hızlandırılmış İşlem Birimi) mimarilerinin GPU (Grafik İşlem Birimi) kısmı için AMD Navi teknolojisini kullanacak ve her iki konsolun da merkezinde olacak. Navi temelde PS4, PS4 Pro, Xbox One ve Xbox One X gibi mevcut konsollarda bulunan GCN (Grafik Çekirdeği Sonraki) mimarisini üzerine ekleyerek geliştirildi.
Normalde mevcut konsollarda bu hesap ortalama olarak “2 x Çekirdek Sayısı x Çekirdek Saat Hızı” olarak yapılıyordu. Ancak yeni Navi mimarilerde ara birimler üzerine yaklaşık %25’lik bir performans artışı sağlayacak şekilde eklemeler yapılacak. Bu şekilde hali hazırda bulunan teraflops hesapları artık farklı şekillerde yapılmış olacak. Şu anda ki gibi yaptığımız hesaplarda ulaşılan son teraflops hesapları aslında gerçek değeri bizlere vermemiş olacak.
Bu özelliklerin yanında yeni nesil konsollarda SSD kullanılacağı ve bunun yanında daha açıklanmamış ta birçok performans arttırıcı yeniliğin geldiğini düşünürsek, artık teraflops hesaplarının yeni nesil konsollar için pek bir önem ifade etmeyeceğini açık bir şekilde söyleyebiliriz.