Avatar: Frontiers of Pandora oyun incelemesi

James Cameron’ın Avatar film serisine dayanan Avatar: Frontiers of Pandora, oyun sektörünün köklü firmalarından Ubisoft ile birlikte çıkış yaptı.

Oyun, Pandora evrenini başarılı bir şekilde video oyunu formatına taşımış. Pandora’nın geniş ve çeşitli coğrafyasında geçen oyun, hikaye olarak RDA’daki bir elçilik programına katılan bir Na’vi’nin askeri bir hal alması ve direnişe katılması üzerine odaklanıyor. Ayrıca oyun, geniş açık dünya mekanikleri ile dolu, etkileyici bir macera sunuyor. Oyuncular, soyu tükenmiş Sarentu klanının bir üyesi olarak diğer klanlarla işbirliği yaparak RDA işgaline karşı mücadele etmek zorundalar. Ubisoft, oyun mekanikleri konusunda deneyimli bir firma olarak, Far Cry ve Assassins Creed’den tanıdığımız güvenilir mekanikleri Pandora dünyasına başarıyla entegre etmiş.

Ana görevler aracılığıyla olay örgüsünü ilerletirken, Pandora’nın geniş açık dünyasında keşfe çıkıyoruz. Na’vi duyularımız sayesinde düşman izlerini takip edebilir, bitkileri ve hayvanları tanıyarak avantaj elde edebiliriz. Oyundaki ekosistem, sağlık ve dayanıklılık çubukları, beslenme, silah üretme gibi unsurlarla zenginleştirilmiş. Pandora’nın çeşitli bölgelerinde farklı klanlarla etkileşim kurarak, topluluğa katkıda bulunarak ve silahlarımızı geliştirerek karakterimizi güçlendirebiliyoruz. Oyunda sabote edilecek BKA tesisleri, avlanacak hayvanlar gibi özelliklerin yanında karakter seviyenizi yükseltme gibi özellikler de bulunuyor.

Tabi ki oyun bunlarla sınırlı değil. Bir arkadaşınız ile birlikte oynayabileceğiniz Co-op seçeneği de oyun içinde bulunuyor. Bu sayede arkadaşınız ile birlikte görev tamamlayabilirsiniz. Üstelik oyundaki ilerlemenizi de kaydedebiliyorsunuz. Oyununun bilgisayar sürümünü oynadım. Hem klavye hem de joystick ile oynamayı denedim. Ama genel olarak oyunu klavye yerine joystick ile oynadığımı söyleyebiliriz. Bilgisayar sürümü olmasına rağmen joystick ile herhangi bir problem de yaşamadığımı da belirtiyim. Teknik açıdan değerlendirmek gerekir ise görsel açıdan güzel bir deneyim sunduğunu belirtmem gerekiyor.

Detaylı dağ manzaraları, ormanlar, hareket eden parçacıklar ve gece manzaraları, oyunun teknik başarılarını gösteriyor. Oyun kişisel olarak bana Far Cry serisini hatırlattı. Genel olarak Far Cry serisine alışık bir oyuncuysanız benzer şeyler sizin de aklınıza da gelebilir. Kişisel olarak ben oyunun FPS yerine TPS olarak tasarlanmasını tercih ederdim. Bu sayede hem belki Far Cry’ı hatırlatma durumu azalmış olurdu.

Hem de TPS severlerin daha fazla dikkatini çekebilirdi diye düşünüyorum. Belki de tüm sahneler için 2 farklı kamera açısı da aynı anda sunulabilirdi. Yani istediğin kamera açısına kullanıcı istediği anda geçsin gibi. Ancak tabi bu oyun yapımcılarının kendi tercihi. Oyunu oynamak için Nvidia tarafında minimum GTX 1070 ve benzeri ekran kartı olması gerektiği söyleniyor. Ancak oyunu daha güzel bir şekilde oynamak için minimum yerine önerilen 3060 Ti (8G) veya RX 6700 XT (12GB) benzeri veya üstü bir ekran kartı kullanmanızı öneririm.

Tabi ben bilgisayar sürümünü oynamış olsamda Xbox Series X ve PS5’li oyun severler üzülmesin. Oyun, bu konsollarda 60 fps performans modunda akıcı bir oyun deneyimini de destekliyor. Kısaca Avatar: Frontiers of Pandora’nın gerek görselleri, gerek oynanışı, gerek ise Pandora’nın keşfi ile, yaklaşık 40 saatin üzerinde bir oynanış süresi sunuyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir