Ghostrunner İncelemesi

Geliştiricilerinin One More Level, 3D Realms, Slipgate Ironworks™, All in! Games’ım yapmış olduğu ve yayımcısının 505 Games S.R.L.’ın yapmış bulunduğu Ghostrunner 27 Ekim 2020 tarihinde PlayStation 4, Xbox X ve S Serisi, Xbox One, Nintendo Switch, Microsoft Windows, Amazon Luna platformlarında çıkışını yaptı. Bir aksiyon, platform, macera ve dövüş oyunu olan Ghostrunner’ı inceleyeceğiz. Oyunun hikayesi günümüzden çok daha ileri bir zamanda teknolojinin ilerlemiş olduğu bir toplumda geçiyor. Bu gelecekte insanlar Tower adında bir kulede yaşıyorlar. Ana karakterimiz olan ve Ghostrunner adı ile bilinen Jack tekrar uyanıyor. Kopan kolunun yerine siber bir kol takılan Jack, aynı zamanda kafasının içinde The Architect adı verilen bir şeyin rehberliği ile hayatına adeta yeniden başlıyor ve kontrol artık bize geçiyor.

Oynanış kısmına değinirsek oyun hem platform hem de dövüş mekaniklerini çok iyi bir şekilde harmanlayıp bizlere sunulmuş. Savaş arkası müziklerde bunun üzerine tuzu biberi olmuş. Oyun süresince kullandığımız tek silah diyebileceğimiz kılıcımız ile karşımızdaki düşmanlarla dövüşüyoruz. Elbette biz güçlendikçe silahımızda bizimle güçleniyor. Oyunda bulunan yetenek ağacı ise alışılmışın dışında. Yetenek ağacımız Tetris tahtasına benziyor ve türün diğer oyunlarının aksine yetenek ağacında yeni yetenek öğrenmektense var olan yeteneklerinize pasif özellikler açabiliyorsunuz.  Oyunu oynarken birçok kez ölebilirsiniz. Çünkü aksiyon o kadar hızlı gelişiyor ki bazen yetişemiyor ve kaybediyorsunuz. Bunun yanında aksiyonun hızından dolayı yer yer hikâyeyi kaçırmanız da mümkün olabiliyor. Ancak oyun bizlere bir oyunu geçebilmek için tek bir yol sunmuyor. İster parkurları yapıp az çatışmaya girerek bölümü geçebilir isterseniz de direk bodoslama karşınızdaki düşmanları biçerek bölümleri tamamlayabilirsiniz. Eğer oyun hakkında son bir söz söylememiz gerekirse aksiyon ve parkur oyunlarını seviyorsanız Ghostrunner’ a bir şans vermenizi öneriyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir