TaleWorlds geçtiğimiz günlerde kendi sitesi üzerinden yıllardır merakla beklenen oyunu Mount and Blade: Bannerlord için yeni bir geliştirici günlüğü yayınladı. Bu geliştirici günlüğünde politika ve savaş arasındaki bağlantı, savaşlarda oyuncunun alacağı rol ve bu rol üzerine olabilecek ihtimaller üzerine durulmuş. Aşağıda bu günlüğün Türkçe çevirisine ulaşabilirsiniz.
Calradia selam savaşçılar!
Savaşlar sırasında hiyerarşiler kilit öneme sahiptir: emir komuta zincirini sağlam tutmak ve kimin sorumlu olduğunu bilmek hayati önem taşır… özellikle de o kişi sizseniz! Bu, özellikle komuta zincirinin aynı zamanda toplumun bir bütün olarak nasıl sipariş edildiğinin bir yansıması olduğu orta çağda da geçerlidir.
Mount & Blade II’de: Bannerlord, politika ve taktikler de üst üste gelebilir ve her zaman savaşacağınız her ordunun komutanı olmayacaksınız. Erken ve orta oyunda, kendinizi bir kral liderliğindeki bir orduyu ya da yüksek rütbeli bir soyludan sonra bulacaksınız. Bu ordu savaşa girdiğinde, oluşumlardan birinin liderliğini üstlenebiliyor olabilirsin, fakat hangi yol göstereceğin gerçekçi bir şekilde belirlenmeli, bu yüzden bunun için bir sistem geliştirdik.
Neyin neye varacağını belirlemek için oyun ilk önce oyuncuya dahil olan her lord da bir kıdem kıtası atar. Rütbenin hesaplanmasında, klanın ün ve gücü dikkate alınır ve elbette hizip cetvellerine, alem içindeki konumlarını yansıtmak için büyük bir destek verilir. Sistem ayrıca ordunun liderini ve her lordun savaş alanına getirdiği birlik sayısını da hesaba katar.
En yüksek rütbeye sahip olan efendi, savaş için komutan olarak seçilir. Bunu takiben, kaptanların liderlik sırasını oluşturacakları formasyonu seçmelerine izin verilir. NPC Lordları için bir AI rutini en uygun formasyonu seçer (kalan en büyük ve en prestijli olanıdır).
Oyuncunun seçim yapma sırası geldiğinde, oyun yukarıdaki menüyü görüntüler. Yüksek rütbeli lordlar tarafından yönetilen oluşumlar kilitli olarak gösterilir ve seçilemez. Oyuncular kalanlardan herhangi birini seçebilir veya herhangi bir formasyona liderlik etmemeyi tercih edebilir (savaşa özel bir sorumluluğu olmayan bir savaşçı olarak girme). Oyuncu bir seçim yaptığında, kalan AI efendileri de kendi sıralamalarına göre seçimlerine atanır. Oyuncular daha sonra bu savaş sırasını gözden geçirebilir ve işlerin nasıl göründüğünden memnun kaldıysa, yapılan işlemi tıklayabilir.
Buna karşılık, oyuncu en yüksek rütbeye sahipse ve komutan olarak atanırsa, savaş sırasında tüm ordu üzerinde tam kontrol sahibi olacaklar. Bu durumda, oynatıcıya menü hala gösterilir, ancak hiçbir şeyi değiştiremez ve bilgileri gözden geçirdikten sonra devam etmesi gerekir.
Savaş sisteminin düzeninin, oyunculara bir orta çağ toplumunda bulmayı bekleyeceği daha büyük bir güç yapısı duygusu sağlamaya yardımcı olduğunu düşünüyoruz. Prestijli lordların ve cetvellerin rastgele lordun yeğenleri tarafından yönetildiği bu garip senaryoları ortadan kaldırır. Ayrıca, oyunculara hem saygı hem de daha fazla asker komuta eden ünlü bir efendi olmak için rütbeleri yükseldikçe bir ilerleme hissi vermeye yardımcı olur!